Sivrihisar Haberleri

Hamid Yüzügüllü Radyo Programı

Sivrihisar Belediye Başkanı Hamid Yüzügüllü Radyo Trafik Ankara’da Elvan Palaşoğlu’nun sunduğu “Ankara Konuşuyor” programımın konuğu oldu.

TÜRKİYE’DEN 24 SAAT ULAŞIMI OLAN İLÇE

Radyo programında konuşan Başkanımız Hamid Yüzügüllü “Her şeyden önce Sivrihisar Dünyanın Merkezi. Sivrihisar, Eskişehir’in bir ilçesi, 1915 yılına kadar Ankara’ya bağlıymış. 1915 yılında Eskişehir’e bağlanıyor. Sivrihisar kesişme noktasında yer alıyor. Sivrihisar Türkiye’den 24 saat ulaşımı olan bir ilçemiz. Sivrihisar Eskişehir’in kırsal da en büyük ilçesi. Ayrıca tarihi konumlarına bakarsanız, en büyük Ermeni Kilisesi, 800 yıllık Ulu Camisi ile medeniyetlere beşiklik etmiş ve bir arada yaşadığı bir ilçe. Eski Anadolu’nun hiç bozulmamış bir ilçesi.

BİZ TATLARIMIZA SAHİP ÇIKIYORUZ

Sivrihisar tarihi kültüründen sonra, mutfak kültürüne damak tatlarına lezzetlere kültürü olan bir ilçe. Sivrihisar’ın kendisiyle özdeşleşmiş yemek tatları var. Sivrihisar lezzetleri İnsanlar yaşamak için yemek yemek zorunda. Tatil dediğimiz zaman deniz kum güneş geliyordu insanların aklına. Şimdi öyle değil. Biz kültürümüzü, tarihimizi ve tatlarımızı bilmiyoruz. Sivrihisar’da her yerin ve coğrafyanın farklı lezzetleri var. Bizde artık gastronomi gelişince bizde bu tatlara odaklanmaya başladık. Biz bir şeyin zirvesine çıktık mı geri adım atamıyoruz. Her bölgenin kendisine göre tatları var.

SUCUK’DA İDDİALIYIZ

Bizim Sivrihisar’ın sucuğu da meşhur. Bizde yıllardır sucuk vardı. Bizim farkımız yörenin hayvanlarından alınan etler ve baharatlarıyla ayrı bir güzellik katıyor. Bizde bu konuda iddialıyız. Bizim bir değerimiz var. Neden ön plana çıkarmıyoruz. Niye daha ileri taşımıyoruz. İnsanlara tattırmıyoruz dedik ve bu şekilde yola çıkarak her yıl dövme sucuk festivali yapıyoruz. 2 Şubat’ta da Dövme Sucuk Festivali yapıyoruz. Bu yıl üçüncüsünü gerçekleştireceğiz. Biz dışarılara gidiyoruz ama yanımızdaki değerleri bilmiyoruz. Bizimde yeni yeni kendi coğrafyamızı keşfetmeye başladık. Sivrihisar olarak tüm bölgelere hitap etmeye başladık. Dövme Sucuk Festivalimizde geçen yıl 80 bin kişiyi ağırladık.

SİVRİHİSAR’A BEKLİYORUZ

İnsanlar yorucu bir hayat sürüyor. Büyükşehirlerde yaşamak daha da zor. İnsan psikolojikman yoruluyor. Hafta sonu olunca bulundukları ortamdan uzaklaşarak kendini yenilemek istiyor. Bende diyorum ki Sivrihisar bu konuda ileri bir düzeyde. Herkesi bekliyoruz. Her insan kendine zaman ayırmalı diyorum.

KADINLARIMIZ BİZİM DEĞERİMİZ

Çok güzel bir söz vardır. Her başarılı erkeğin arkasında bir kadın vardır. Kadınlarımızın yeri bizde çok farklıdır. Çok önem verilecek bir değerdir. Ufak yerlerde yaşamak zordur. Ufak yerlerde bayanlarımızın alternatifleri yoktu. Biz göreve geldikten sonra, bayanlarımızı evden çıkaralım ve iş hayatına sokalım istedik. KOSGEB’le kurslarımızı başlattık. Kadınlarımızı kültürel gezilere götürdük. Bayanlarımız da biz bunlardan daha iyisini yaparız dedi ve yaptılar. Belediyemizde geniş bir alan ayırdık. Kurslar açtık ve deneyim kazandılar. Bugün Sivrihisar’da ticaret hayatında kadınlar ön safhalarda olmaya başladılar. Belediyede atölye kurduk, gelip bir şeyler öğrenip el becerilerini geliştiriyorlar. Bunları hediyelik eşya ofislerimizde satıyoruz. Ev ve aile ekonomisine katkı sağlıyorlar. Sivrihisar belediyesi bayanlarla iç içe yaşayan belediye haline geldi. Önceden belediyenin kapısını açmayan bayanlarımız, şimdi pazara çıkarken Pazar sepetini alıyor belediyede kurslara öğreniyor sonra Pazar sepetini alıp çıkıyor.

TARİH KOKAN İLÇE

Sivrihisar her zaman için okuma yönünden yüksek kapasiteli bir ilçe olmuştur. Bu şimdi değil geçmişten bu yana Selçuklu, Osmanlı ve Cumhuriyet döneminde de çok devlet adamı, alim ve bilim adamı yetiştirmiş ilçe. Selçuklu döneminde 14 medresesi olan bir ilçe . Şuan ki üniversiteler demek. Bugün Fatihin, ilk kadısı Sivrihisarlı Hızır beydir, Sinan paşa Sivrihisarlıdır. Tam bir tarih ilçesidir. Şuan tarihi ile yaşayan bir ilçeyiz. Bir tarafa bakıyorsunuz 800 yıllık Ulu Cami, Türkiye’de 5 tane ahşap üzerine Selçuklu döneminde yapılmış en büyük cami. 800 yıldır ayakta olan 67 sütun üzerine yapılmış, görülmeye değer bir yapıt. 1880’li yıllarda yapılmış Ermeni Kilisesi, orta Anadolu’nun en büyük Ermeni Kilisesi.

AKBAŞLARIMIZ DÜNYACA ÜNLÜ

Akbaş Sivrihisar’a özgü bir ırktır. Amerika’da birinci ırk seçilmiştir. Dünyaca ünlü bekçi köpeği. Sahibine sadık ve koruyucu bir ırktır. Biz bunun çiftliğini kurduk. Şuan çok talep var. Sıraya aldık. İnsanlara zarar vermeyen ve ailesine sahip çıkan bir hayvandır.

TÜRKİYE’DE İLK VE TEK

Metin Yurdanur’da Sivrihisar’ımızın yetiştirdiği bir değer. Bir devlet sanatçısı ve heykeltıraş. Metin Yurdanur’un dünyada çoğu yerde heykelleri var. Biz Belçika’ya da Nasreddin Hoca heykelini yapıp gönderdik. Metin Yurdanur’da sağ olsunlar yaptıkları heykelleri Sivrihisar’a bağışladı. Bizde Açık Hava Heykel Müzesi olarak yaptık ve Türkiye’de ilk ve tek. Biz bunu Sivrihisar’ımızın arkasında dağın eteklerinde doğayı bozmadan serpiştirerek patika yollarla heykelleri birbirleri ile özdeşleştirdik. Görülmeye değer ve Türkiye’de tek olan Açık Hava Heykel Müzesi gündüz ayrı, gece ayrı bir güzellik.

YENİ BAŞTAN İMAR EDİYORUZ

2014’ten sonra geldikten sonra başkanlık görevine başladıktan sonra Sivrihisar’ı deyim yerindeyse yeni baştan imar etmeye başladık. Restorasyonlar yapıyoruz, alt yapı, su, kanalizasyon çalışması, elektrikler yerin altına alındı. Şuanda doğalgaz nedeni ile yollarımızda bozukluklar var. Bu çalışmaların ardından ilk baharla birlikte üst yapı çalışmalarımızı da yapıyoruz.

GECE GÜNDÜZ ÇALIŞIYORUZ

Biz Sivrihisar’da doğduk, büyüdük, ticarete başladık. Şuan bir yerlere geldiysek Sivrihisar halkı sayesinde geldik. 2014 yılında halkımız bizi başkanlığa layık gördü ve başkan yaptı. Bizde halkımıza en iyi hizmeti vermek için çalışıyoruz. Ben halkımızı seviyorum ve isteyerek en iyi hizmeti sunmak için gecemizi gündüzümüze katıyoruz.

TÜRKİYE’NİN GÖZBEBEĞİ YAPACAĞIZ

Benim tek hedefim kültürel olarak, mutfak kültürü ile olsun, tarihi ile olsun Türkiye’nin gözbebeği olacak bir ilçeydi çok şükür bende Sivrihisar’ı olması gerektiği yere getirmek için Türkiye’nin gözbebeği haline getirmek için çalışıyoruz. OSB yoktu, onu da başlattık. Yeni iş sahaları üreterek göçü önleyeceğiz. Göç veren değil, göç alan bir ilçe olacağız. Geride kalıcı eserler bırakabilirsek ne mutlu bize.

FESTİVALİMİZE BEKLİYORUZ

2 Şubat Pazar günü tüm vatandaşlarımızı Sivrihisar’a Dövme Sucuk Festivalimize bekliyoruz. Kış denilince Sucuk akla gelir. İnsanlar Bolu’ya, Uludağ’a gider. Biz de Sivrihisar’a bekliyoruz. Sivrihisar her yönüyle büyük. Türkiye de yüzölçümü bakımından en büyük 5.ci ilçeyiz. Bizleri ağırlayan Trafik radyo ailesine teşekkür ediyoruz” dedi.

Add Comment

Click here to post a comment